De slimste marketing manier voor nieuwe klanten
Iedere serieuze ondernemer zal de ambitie hebben om het marktaandeel van zijn of haar bedrijf te vergroten. Het is dus zaak om regelmatig nieuwe klanten te werven. De wereld draait steeds sneller. De tijd van reclamefolders ligt inmiddels achter ons. Wat je dan ook nodig hebt, is een goede marketingstrategie. Heeft jouw bedrijf nieuwe klanten nodig en kun je wel wat tips gebruiken? Wij hebben vijf marketinginstrumenten op een rijtje gezet die je hierbij helpen.
Search Engine Optimization (SEO)
Als je nieuwe klanten wil werven, moet je allereerst je zichtbaarheid vergroten en zorgen dat je online goed vindbaar bent. Het proces dat je hierbij ondersteunt is SEO.
Hiertoe behoren alle activiteiten die ervoor zorgen dat jouw website goed gevonden wordt, doordat jouw website een hoge ranking krijgt in de zoekresultaten van een zoekmachine als Google. Een gedegen zoekwoordenonderzoek is hierbij onmisbaar. De zorgvuldig gekozen zoekwoorden worden vervolgens op juiste wijze in de content van jouw website verwerkt.
Andere aspecten die hierbij een rol spelen, zijn een snel ladende en technisch goede website, relevante content met een duidelijke navigatiestructuur, en een goede linkstructuur.
Search Engine Advertising (SEA)
SEA staat voor Search Engine Advertising. We hebben het hier dus over betaalde advertenties in de zoekmachine. Dit kan bijvoorbeeld via Google AdWords. Een AdWords advertentie is een tekstadvertentie op basis van een bepaalde woordcombinatie die je hebt opgegeven. Zodra iemand hier een zoekopdracht op doet, verschijnt jouw advertentie die aan de landingspagina van jouw website is gekoppeld. Je moet de potentiële klant met een aantrekkelijke advertentie zien te verleiden om op de advertentie te klikken.
Content Marketing
Kwalitatief goede en relevante content die geoptimaliseerd is voor SEO trekt potentiële klanten naar jouw website. Deze blijven ook langer op de site aanwezig. Bovendien zorgt het voor vertrouwen bij consumenten, waardoor de kans op conversie toeneemt. Dit zullen de algoritmes van de zoekmachines ook opmerken, waardoor jouw website ook weer een hogere waardering zal krijgen in de zoekresultaten.
Sociale media
Een andere manier om organisch verkeer te genereren is via sociale media. Met een doordachte sociale media strategie en heel doelgerichte en creatieve berichten, kun je potentiële klanten enthousiast maken en zo ook jouw zichtbaarheid vergroten.
Naast goede berichten en blogs moet je natuurlijk ook niet je bedrijfsprofiel vergeten. Door actief te zijn en te reageren op feedback of vragen van je volgers, zorg je dat er een band ontstaat. Zo ontstaat er een trouwe groep volgers en creëer je een sterke klantrelatie.
E-mail Marketing
E-mail marketing is ook een heel gericht instrument. Zo kun je nieuwe contacten verwelkomen en vouchers of kortingen aanbieden. Vraag ze om meer contactgegevens en interesses, zodat je hen beter leert kennen en gerichter kunt communiceren.
Conclusie
De hierboven genoemde marketingstrategieën helpen je om nieuwe klanten te werven en om leads te verzamelen. Jouw website, sociale media, nieuwsbrieven et cetera, zijn perfect om nieuwe klanten te werven. Ontwikkel een goede strategie waarbij je gebruikmaakt van een mix van betaalde en onbetaalde middelen.