
Black Friday, tips voor meer omzet
Ieder jaar komt het weer terug, Black Friday. De dag waarop heel veel mensen wachten om eens goed los te gaan met het aankopen van spullen. Of het nu kleding is of een duur elektrisch apparaat dat maakt geen verschil. Wanneer je zelf een winkel hebt wil je juist daarmee een slag slaan. Hoe haal je juist op Black Friday meer omzet? Wij gaan je wat tips geven.
Neem de tijd om voor te bereiden
Wanneer je mee gaat doen aan Black Friday is het verstandig om op tijd voorbereidingen te treffen. Je kunt ervoor kiezen om een marketingcampagne op poten te zetten omtrent de Black Friday. Bekijk ook hoe hoog jij de korting wilt laten zijn op de producten die jij verkoopt. Het geven van hoge kortingen is voor de klant heel erg fijn maar jij moet er zelf ook nog wel iets aan overhouden.
Werp een kritische blik
Ga niet zomaar willekeurig korting geven op producten maar bekijk goed op welke producten dat jij dat doet. Het heeft weinig zin om een hoge korting te geven op een product wat eigenlijk niet zo heel goed verkoopt. Bekijk ook of de winstmarge die je eruit haalt nog genoeg is. Je wilt natuurlijk niet bij gaan leggen. Het is leuk als je ineens een hoge verkoop hebt maar als je aan het eind van het liedje zelf bij moet gaan leggen heb je er weinig mee bereikt. Zorg er ook voor dat je de klanten blijft houden buiten deze dag om.
Maak gebruik van alle social media
Wanneer je reclame gaat maken voor de Black Friday in jouw (web)winkel grijp dan alle kanalen aan om dit te doen. Alleen met een e-mailmarketing kom je er niet. De concurrentie onder elkaar is groot en jij wilt natuurlijk als de winkel gezien worden. Zorg dus dat ze je ook overal kunnen vinden. Op die manier krijg je ook meer naamsbekendheid en zullen de klanten ook na Black Friday jou nog weten te vinden.
Besteed ook aandacht aan je klanten na Black Friday
Het eerste doel wat jij hebt is om tijdens Black Friday een goede omzet te behalen en vooral veel winst. Een punt wat ook zeker erg belangrijk is dat jij jouw klanten ook na deze dag niet moet vergeten. Wanneer jouw klanten merken dat ze ook nog belangrijk voor jou zijn na deze dag zullen ze dit zeker waarderen en niet gaan wachten tot de volgende Black Friday om weer een aankoop bij jou te doen.
Zorg voor een goede marketing
Reclame maken is belangrijk en is zeker iets wat op de juiste manier moet gebeuren. Ben je er zelf niet zo goed in? Huur dan een bedrijf in wat alles afweet van marketing. Zij kunnen jou helpen met het adverteren voor Black Friday op de juiste manier. Het zorgen voor goede content daar heb je niet alleen op die bewuste dag wat aan maar kan je ook later nog gebruik van maken.