Blijf je klanten verrassen

Blijf je klanten verrassen

Een bedrijf zonder klanten heeft geen bestaansrecht. Daarom is het ook belangrijk dat je je klanten blijft verrassen. Ongeveer de helft van je klantenbestand zal bestaan uit vaste en terugkerende klanten. Maar dit wil je natuurlijk wel zo houden, Daarom is het belangrijk dat je hier ook moeite voor doet en dat je de klant vast weet te houden door de klant altijd te blijven verrassen. Dit kun je op verschillende manieren doen. Maar waarom zou je dat dan doen en hoe kun je je klant dan blijven verrassen? 

De waardering van de klant

Je klant verrassen met een cadeautje kan heel erg waardevol zijn. Maar welke waarde heeft dat dan precies? Het is eigenlijk heel makkelijk uit te leggen. Iedereen vindt het toch leuk om cadeautjes te krijgen? 

Jouw klant vindt dat natuurlijk ook heel erg leuk. Relatiegeschenken worden over het algemeen best lang bewaard door de klant. Een klein cadeautje kan doorslaggevend zijn voor een klant om zaken te blijven doen met een bedrijf. 

Zorg er wel voor dat je een origineel geschenk hebt voor de klant, het liefst iets waar de klant zich helemaal in kan vinden en wat identificeert aan jullie samenwerking. Een persoonlijk geschenk zorgt ervoor dat de band alleen maar beter wordt tussen jou en de klant. 

Verras je klant op het juiste moment

Als je een klant een extraatje wil geven, dan is het ook belangrijk dat de klant zich hierbij speciaal voelt. Als je iedere klant hetzelfde cadeautje zou geven, dan is dat gevoel van speciaal zijn er al snel vanaf, dan geef je ze meer het gevoel een van de velen te zijn. 

Een persoonlijk cadeau geeft verschillende dingen aan. Als eerst laat het zien dat je de klant serieus neemt en dat je er goed over na hebt gedacht wat je de klant zou kunnen geven. Het maakt het ook heel persoonlijk doordat je hier de tijd voor genomen hebt. 

Daarnaast kun je het nog persoonlijker maken door je als persoon aan de verrassing te koppelen bij het uitreiken van de surprise. Geeft het extraatje ook altijd persoonlijk, dat geeft de klant helemaal het gevoel belangrijk te zijn. 

De voordelen van het verrassen van je klant

Iedereen houdt ervan om verrast te worden. Als iets als een s=echte verrassing komt, dan wordt het een moment dat je nooit meer zal vergeten. Het gevoel dat je daarbij dan krijgt zul je niet snel nog een keer ervaren. 

Deze unieke gevoelens bij een unieke gebeurtenis zorgen ervoor dat je je meteen ook een stukje gelukkiger zal voelen. Dit komt door de aanmaak van dopamine op het moment dat iemand zich enorm verrast voelt. 

Daarnaast zul je merken dat wanneer je een klant echt hebt verrast dat de onderlinge band meteen veel sterker wordt. De samenwerking zal dan zeker nog niet ophouden, de kans is zelfs groot dat de samenwerking juist meer intensief en verder uitgebreid zal worden De samenwerking zal dan nog plezieriger worden dan hij eigenlijk al was.