Coca-Cola gaat frisdrank verkopen met Uber en Lyft

door -

Cargo

De frisdrankgigant boort nieuwe verkoopskanalen aan: wie een Uber of Lyft bestelt, kan meteen ook een verfrissend drankje aankopen tijdens de rit.

Na de minibar in hotels krijgen gebruikers van Uber en Lyft een minibar in hun taxi gepresenteerd. De Amerikaanse start-up Cargo hoopt er een sucessvol businessmodel van te maken, en heeft om zijn laatste expansie onder het voetlicht te brengen een grote naam gestrikt: Coca-Cola.

Cargo

Cargo maakt mini-automaten voor wagens en mikt voor de verkoop op chauffeurs die werken voor digitale taxidiensten als Uber en Lyft. Chauffeurs kunnen instappen op de dienst en krijgen een commissie van 25 procent per verkocht item plus een dollar. Het is de bedoeling dat passagiers via de Cargo-website op hun smartphone het serienummer van hun automaat opgeven, waarna ze toegang krijgen tot een digitaal menu met alle beschikbare producten. Afrekenen gaat ook via de app met kredietkaart of een mobiele dienst zoals Google Pay.

Eens dat is gebeurd krijgt de chauffeur een notificatie op zijn smartphone, en haalt hij de gevraagde producten uit de automaat. Cargo geeft op zijn website aan dat het overhandigen van de artikelen het best gebeurd wanneer de passagiers vertrekken en de auto stilstaat. De Cargo-automaten bevatten niet alleen drank, je kan er ook snacks, snoep, telefoonladers, muntjes, kauwgom en zakdoekjes in terugvinden.

Smartwater

Cargo is actief in verschillende Amerikaanse grootsteden, en lanceert nu ook in Atlanta. Om de lancering onder de aandacht te brengen pakt het uit met de samenwerking met Coca-Cola, dat zijn thuisbasis heeft in de stad. Passagiers zullen vanaf nu ook Glaceau Smartwater in de automaten terugvinden, een watermerk van Coca-Cola. “We kijken er naar uit om de impact te zien die we hebben op deeldienst-passagiers wanneer ze onze producten binnen armlengte vinden wanneer ze Uber en Lyft gebruiken,” zegt Coca-Cola vice-president e-commerce John Carroll.

Server hosting door Combell Combell