H&M investeert in webwinkel voor duurzame kledij

door -

ADAY

Een winkel voor duurzame kledij heeft zojuist een grote investeringsronde afgerond. H&M is één van de investeerders.

H&M investeert in de webwinkel ADAY. Deze winkel heeft in totaal 1,7 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde en concentreert zich op duurzame kledij. ADAY verkoopt zijn kleren via een webwinkel en pop-upwinkels. Het merk wil volgend jaar eveneens een eerste fysieke winkel openen.

ADAY is een webwinkel die in 2015 werd opgericht en duurzame kledij aanbiedt. De winkel biedt kleren aan die op een duurzame manier zijn geproduceerd en voegt daar elementen die we gewend zijn van sportkledij aan toe. Zo zijn de kledingstukken vocht afdrijvend en beiden ze bescherming tegen UV-stralen. Ondanks het feit dat je de kledij perfect als sportoutfit kan gebruiken, misstaan ze eveneens niet in een meer zakelijke setting.

“Onze uitdaging was om prestatiegerichte kledij te maken op een onzichtbare, minimalistische manier, zodat we de mooiste basisstukken hebben die vrouwen kunnen dragen,” vertelt Nina Faulhaber, de medeoprichter van ADAY.


 

Server hosting door Combell Combell