Amazon opent Black Friday-shop 3 weken te vroeg

door -

amazon

Amazon lanceert de Black Friday-campagne dit jaar bijzonder vroeg. Een gespecialiseerde online winkel met tijdelijke deals maakt shoppers warm voor het koopjesevent.  

Amazons gespecialiseerde ‘Countdown to Black Friday’-pagina verscheen eerder deze week. Op de pagina vinden bezoekers een reeks producten die tijdelijk zijn afgeprijsd. Het aanbod is gevuld met uiteenlopende items, gaande van speelgoed en elektronica tot decoratie en kledij, en elke dag wordt het gamma vernieuwd, wat bezoekers moet aanzetten om dagelijks te checken.

De pagina verschijnt zo’n drie weken voor Black Friday effectief aanbreekt: 24 november. Daarmee neemt Amazon een voorsprong op meeste andere online retailers, die wellicht nog enkele weken wachten met de start van hun koopjesperiode.

In de Black Friday-periode gooit Amazon bovendien nog andere wapens in de strijd. Deze Black Friday-periode biedt Amazon voor het eerst ook de optie Amazon Key aan: een bundel met een slim slot en camera, om koeriers binnen te laten wanneer je niet thuis bent. Klanten die de bundel aankopen, kunnen er vanaf dan voor kiezen om koeriers op afstand binnen te laten wanneer ze niet thuis zijn. Het pakje wordt dan in huis achtergelaten. Daarnaast kunnen online shoppers vanaf nu ook potentiële aankopen bekijken in augmented reality: de Amazon-app voor iPhone wordt uitgerust met een AR-functie.

Maak jij je ook klaar voor een succesvolle Black Friday-campagne? Neem dan ook een kijkje naar onze 6 tips voor beginnende webshops.

 

Amazon breidt ledendienst Prime uit in België

 


 

Server hosting door Combell Combell