Dollar Shave Club komt volgend jaar naar Europa

door -

vintage wet Shaving Tools on a wooden Table

De befaamde Dollar Shave Club steekt de grote oceaan over: begin volgend jaar mogen we de abonnementsdienst ook in onze contreien verwachten.

Dat maakte CEO Michael Dubin bekend tijdens Shoptalk Europe in Kopenhagen. De Dollar Shave Club werd gelanceerd als een abonnementsdienst voor scheermesjes en was tot nu toe alleen in de Verenigde Staten actief. De internationale expansie komt ongeveer één jaar na de overname door Europese merkengigant Unilever. Begin 2018 staat de lancering in Europa gepland.

Van één dollar naar één miljard

De Dollar Shave Club staat bekend als één van de meest succesvolle abonnementsdiensten en is sinds de oprichting in 2012 uitgegroeid door een bedrijf met een waarde van ongeveer 1 miljard dollar. De online dienst kon onder andere snel succes boeken dankzij de eenvoudige opzet van z’n aanbod: voor één dollar per maand kregen gebruikers een aantal scheermesjes thuis toegestuurd.

De lancering van de dienst ging bovendien gepaard met een reclamefilmpje dat in een mum van tijd viraal ging, waarin Dubin uit de doeken doet hoe ‘fantastisch’ hun scheermesjes zijn. Enkele uren na het online gaan van de video stroomden de orders binnen en was de volledige voorraad naar verluidt diezelfde dag nog uitverkocht.

Tegenwoordig biedt de Dollar Shave Club meer artikelen aan dan scheermesjes alleen. Het initiële aanbod is aangevuld met scheer-, haar- en andere verzorgingsproducten, en later dit jaar komt daar nog tandverzorging bij. ‘We willen de gemakkelijkste plaats zijn om dingen te halen die je in de badkamer gebruikt,’ legt Dubin uit.

 

Bekijk hieronder het virale reclamefilmpje van de Dollar Shave Club:

 

Bijna duizend Belgen slachtoffer van ongewenst online abonnement

 

Server hosting door Combell Combell