‘Jongere generatie’ moet e5 mode naar nieuw tijdperk brengen

door -

mode-fashion

De oprichter van e5 mode geeft de keten uit handen aan zijn jongere neef. Alexander Talpe moet de Belgische modespeler naar het digitale tijdperk brengen.

E5 mode is weliswaar verkocht, maar het bedrijf blijft binnen familiale kring. Oprichter Etienne Kaesteker heeft de modeketen verkocht aan Alexander Talpe, zijn 35-jarige neef. Talpe wordt hoofdaandeelhouder en CEO. Ook zusterbedrijf ECG krijgt hij op die manier in handen, waar Talpe al sinds 2012 CEO was.

Digitale transformatie

De nieuwe aanvoerder hoopt een frisse wind te doen waaien door het bedrijf. Al even onderging e5 mode een dipje, waarbij de omzet terugliep en 2016 werd afgesloten met verlies. Onder andere de harde online concurrentie zit daar voor iets tussen.

Talpe wilt daarom meer inzetten op nieuwe winkelconcepten. ‘De waarden en missie van e5 blijven dezelfde. De vernieuwing van de winkels en de digitale transformatie zal ik verderzetten,’ zegt de kersverse CEO in een statement.

Hij plant in de toekomst meer ruimte te creëren voor de online verkoop, iets waar e5 mode tot nu toe weinig succes mee boekte, maar ook wordt er gesleuteld aan de uitwerking van de 71 filialen. Onder andere krijgt elke winkel een koffiehoek en de mogelijkheid om een personal shopper te reserveren. Twee ‘experience stores’ moeten bovendien klanten warm maken voor het kopen van brillen en schoenen. Dat meldt hij in De Tijd.

Jongere generatie

Etienne Kaesteker stond als hoofdaandeelhouder sinds de oprichting mee aan het roer van e5 mode, maar bevestigt dat een nieuw tijdperk is aangebroken. ‘Het is tijd om de fakkel door te geven aan een jongere generatie. […] Ik heb het volste vertrouwen in Alexander. Raad over e5 mode geef ik nog graag, maar de verantwoordelijkheid geef ik door.’

Server hosting door Combell Combell